ΠΗΓΗ: www.eforiakoi.org
ΘΕΜΑ: «Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του Δεύτερου
Κεφαλαίου του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226/Α΄) «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις,
ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις
εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής
2012-2015.».
Σας κοινοποιούμε τις μισθολογικές διατάξεις του Δεύτερου Κεφαλαίου του ν.
4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α΄) «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο -
βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του
μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015.» για ενημέρωση
και άμεση εφαρμογή.
Για την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αυτού αλλά και για την
σκοπιμότητα που επέβαλε την αναδιάρθρωση της δομής του μισθολογίου που ίσχυε
μέχρι σήμερα για τους υπαλλήλους του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α.,
κρίνεται σκόπιμο να τονισθούν τα εξής:
Οι διατάξεις του νέου μισθολογίου στοχεύουν στην περαιτέρω εκλογίκευση,
απλούστευση και άμβλυνση των διαφορών του ισχύοντος σήμερα συστήματος
αμοιβών για το προσωπικό της Δημόσιας Διοίκησης.
Ειδικότερα, το νέο μισθολόγιο :
1
ΑΔΑ: 4574Η-8ΜΘ
α) Ενσωματώνει στο βασικό μισθό μέρος από τα επιδόματα που καταβάλλονταν
μέχρι σήμερα.
β) i) Υιοθετεί ένα μεικτό σύστημα αποδοχών, βάσει του οποίου η μισθολογική
εξέλιξη κάθε υπαλλήλου συναρτάται με τη χορήγηση βαθμού και συνεπώς,
συνδέει πλέον το βαθμό που κατέχει κάθε φορά ο υπάλληλος με τον αντίστοιχο
μισθό. Οι υπάλληλοι κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με τα
τυπικά τους προσόντα (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ). Οι υπάλληλοι κάθε κατηγορίας
εξελίσσονται στους βαθμούς που προβλέπονται γι’ αυτήν. Στον κάθε βαθμό
κάθε κατηγορίας αντιστοιχεί ένας βασικός μισθός. Πέραν του βασικού αυτού
μισθού, σε κάθε βαθμό προβλέπονται και μισθολογικά κλιμάκια.
ii) Διατηρεί τον υπολογισμό των βασικών μισθών, συνδέοντας με σταθερούς
συντελεστές τον εισαγωγικό βασικό μισθό όλων των υπολοίπων κατηγοριών με
τον εισαγωγικό βασικό μισθό της Υ.Ε. κατηγορίας.
γ) Καταργεί τα κάθε είδους επιδόματα, παροχές και αποζημιώσεις και
προσδιορίζει τα επιδόματα που θα καταβάλλονται, εφόσον πληρούνται οι όροι
και οι προϋποθέσεις καταβολής τους.
δ) Καταργεί την οικογενειακή παροχή (συζύγου) για τους έγγαμους υπαλλήλους,
αυξάνοντας ταυτόχρονα την παροχή για τα τέκνα τα οποία βρίσκονται υπό την
προστασία του υπαλλήλου.
ε) Αυξάνει σημαντικά το επίδομα θέσης ευθύνης με σκοπό τη δημιουργία ενός
επιπλέον κινήτρου για την κατάληψη των θέσεων ευθύνης από τα ικανότερα
στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης.
στ) Προβλέπει τη χορήγηση Κινήτρου Επίτευξης Στόχων στους υπαλλήλους των
υπηρεσιών που πετυχαίνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τους ποσοτικοποιημένους
στόχους που θα τεθούν με βάση το εκάστοτε σύστημα αξιολόγησης.
Επιπλέον, προβλέπεται, αντί του ανωτέρω κινήτρου, η χορήγηση Κινήτρου
Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων για τους υπαλλήλους κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ
και ΔΕ, που υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες, που έχουν ως κύρια
αρμοδιότητά τους την επίτευξη δημοσιονομικών στόχων ή την είσπραξη
δημοσίων εσόδων, καθώς και στους υπαλλήλους που υπηρετούν σε
υπηρεσιακές μονάδες που έχουν ως κύρια αρμοδιότητα την επιθεώρηση ή τον
έλεγχο υπηρεσιών και λειτουργιών της Δημόσιας Διοίκησης, εφόσον έχουν
πετύχει την υλοποίηση των προβλεπόμενων στόχων σε ποσοστό άνω του
90%.
ζ) Προβλέπει τη δυνατότητα υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων, με
αμοιβή, η οποία καθορίζεται κάθε φορά με υπουργική απόφαση, θέτοντας ως
ανώτατο όριο ωρών τις είκοσι (20) μηνιαίως. Για τους μετακλητούς
υπαλλήλους που υπηρετούν στα πολιτικά γραφεία των μελών της Κυβέρνησης,
των Υφυπουργών και Γενικών Γραμματέων, καθώς και σε αυτούς που
αποσπώνται σε γραφεία Βουλευτών και Κομμάτων, η υπερωριακή
απασχόληση καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση, η οποία δεν μπορεί να
υπερβεί το ανώτατο όριο, που ορίζεται από τις διατάξεις της παρ. 2 του
άρθρου 6 του ν. 3833/2010, οι οποίες έχουν τροποποιήσει τις όμοιες της παρ. 2
του άρθρου 16 του ν. 3205/2003, δηλαδή 60 ή 50 ώρες, κατά μήνα, ανάλογα
την περίπτωση.
η) Στα πλαίσια της αποτελεσματικότερης συγκράτησης των δαπανών του κρατικού
προϋπολογισμού θέτει συγκεκριμένα όρια στο ύψος των καταβαλλομένων
αποζημιώσεων για την λειτουργία συλλογικών οργάνων.
2
ΑΔΑ: 4574Η-8ΜΘ
θ) Ορίζει ευθέως τις περιπτώσεις περικοπής των αποδοχών για κάθε περίπτωση
απουσίας.
ι) Ορίζει τις αποδοχές και τα θέματα καταβολής αυτών στους υπαλλήλους που
αποσπώνται ή μετακινούνται από την Υπηρεσία τους σε άλλη Υπηρεσία.
ια) Ορίζει τον τρόπο καταβολής των διαφορών που προκύπτουν μεταξύ των ήδη
καταβαλλόμενων αποδοχών και των αποδοχών που προβλέπονται από τις
διατάξεις του κοινοποιούμενου νόμου.
ιβ) Τέλος, προβλέπεται ότι στις διατάξεις του νέου νόμου υπάγεται πλέον άμεσα και
το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Δείτε και κατεβάστε το πλήρες κείμενο εδώ:
ΘΕΜΑ: «Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του Δεύτερου
Κεφαλαίου του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226/Α΄) «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις,
ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις
εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής
2012-2015.».
Σας κοινοποιούμε τις μισθολογικές διατάξεις του Δεύτερου Κεφαλαίου του ν.
4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α΄) «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο -
βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του
μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015.» για ενημέρωση
και άμεση εφαρμογή.
Για την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αυτού αλλά και για την
σκοπιμότητα που επέβαλε την αναδιάρθρωση της δομής του μισθολογίου που ίσχυε
μέχρι σήμερα για τους υπαλλήλους του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α.,
κρίνεται σκόπιμο να τονισθούν τα εξής:
Οι διατάξεις του νέου μισθολογίου στοχεύουν στην περαιτέρω εκλογίκευση,
απλούστευση και άμβλυνση των διαφορών του ισχύοντος σήμερα συστήματος
αμοιβών για το προσωπικό της Δημόσιας Διοίκησης.
Ειδικότερα, το νέο μισθολόγιο :
1
ΑΔΑ: 4574Η-8ΜΘ
α) Ενσωματώνει στο βασικό μισθό μέρος από τα επιδόματα που καταβάλλονταν
μέχρι σήμερα.
β) i) Υιοθετεί ένα μεικτό σύστημα αποδοχών, βάσει του οποίου η μισθολογική
εξέλιξη κάθε υπαλλήλου συναρτάται με τη χορήγηση βαθμού και συνεπώς,
συνδέει πλέον το βαθμό που κατέχει κάθε φορά ο υπάλληλος με τον αντίστοιχο
μισθό. Οι υπάλληλοι κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με τα
τυπικά τους προσόντα (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ). Οι υπάλληλοι κάθε κατηγορίας
εξελίσσονται στους βαθμούς που προβλέπονται γι’ αυτήν. Στον κάθε βαθμό
κάθε κατηγορίας αντιστοιχεί ένας βασικός μισθός. Πέραν του βασικού αυτού
μισθού, σε κάθε βαθμό προβλέπονται και μισθολογικά κλιμάκια.
ii) Διατηρεί τον υπολογισμό των βασικών μισθών, συνδέοντας με σταθερούς
συντελεστές τον εισαγωγικό βασικό μισθό όλων των υπολοίπων κατηγοριών με
τον εισαγωγικό βασικό μισθό της Υ.Ε. κατηγορίας.
γ) Καταργεί τα κάθε είδους επιδόματα, παροχές και αποζημιώσεις και
προσδιορίζει τα επιδόματα που θα καταβάλλονται, εφόσον πληρούνται οι όροι
και οι προϋποθέσεις καταβολής τους.
δ) Καταργεί την οικογενειακή παροχή (συζύγου) για τους έγγαμους υπαλλήλους,
αυξάνοντας ταυτόχρονα την παροχή για τα τέκνα τα οποία βρίσκονται υπό την
προστασία του υπαλλήλου.
ε) Αυξάνει σημαντικά το επίδομα θέσης ευθύνης με σκοπό τη δημιουργία ενός
επιπλέον κινήτρου για την κατάληψη των θέσεων ευθύνης από τα ικανότερα
στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης.
στ) Προβλέπει τη χορήγηση Κινήτρου Επίτευξης Στόχων στους υπαλλήλους των
υπηρεσιών που πετυχαίνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τους ποσοτικοποιημένους
στόχους που θα τεθούν με βάση το εκάστοτε σύστημα αξιολόγησης.
Επιπλέον, προβλέπεται, αντί του ανωτέρω κινήτρου, η χορήγηση Κινήτρου
Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων για τους υπαλλήλους κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ
και ΔΕ, που υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες, που έχουν ως κύρια
αρμοδιότητά τους την επίτευξη δημοσιονομικών στόχων ή την είσπραξη
δημοσίων εσόδων, καθώς και στους υπαλλήλους που υπηρετούν σε
υπηρεσιακές μονάδες που έχουν ως κύρια αρμοδιότητα την επιθεώρηση ή τον
έλεγχο υπηρεσιών και λειτουργιών της Δημόσιας Διοίκησης, εφόσον έχουν
πετύχει την υλοποίηση των προβλεπόμενων στόχων σε ποσοστό άνω του
90%.
ζ) Προβλέπει τη δυνατότητα υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων, με
αμοιβή, η οποία καθορίζεται κάθε φορά με υπουργική απόφαση, θέτοντας ως
ανώτατο όριο ωρών τις είκοσι (20) μηνιαίως. Για τους μετακλητούς
υπαλλήλους που υπηρετούν στα πολιτικά γραφεία των μελών της Κυβέρνησης,
των Υφυπουργών και Γενικών Γραμματέων, καθώς και σε αυτούς που
αποσπώνται σε γραφεία Βουλευτών και Κομμάτων, η υπερωριακή
απασχόληση καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση, η οποία δεν μπορεί να
υπερβεί το ανώτατο όριο, που ορίζεται από τις διατάξεις της παρ. 2 του
άρθρου 6 του ν. 3833/2010, οι οποίες έχουν τροποποιήσει τις όμοιες της παρ. 2
του άρθρου 16 του ν. 3205/2003, δηλαδή 60 ή 50 ώρες, κατά μήνα, ανάλογα
την περίπτωση.
η) Στα πλαίσια της αποτελεσματικότερης συγκράτησης των δαπανών του κρατικού
προϋπολογισμού θέτει συγκεκριμένα όρια στο ύψος των καταβαλλομένων
αποζημιώσεων για την λειτουργία συλλογικών οργάνων.
2
ΑΔΑ: 4574Η-8ΜΘ
θ) Ορίζει ευθέως τις περιπτώσεις περικοπής των αποδοχών για κάθε περίπτωση
απουσίας.
ι) Ορίζει τις αποδοχές και τα θέματα καταβολής αυτών στους υπαλλήλους που
αποσπώνται ή μετακινούνται από την Υπηρεσία τους σε άλλη Υπηρεσία.
ια) Ορίζει τον τρόπο καταβολής των διαφορών που προκύπτουν μεταξύ των ήδη
καταβαλλόμενων αποδοχών και των αποδοχών που προβλέπονται από τις
διατάξεις του κοινοποιούμενου νόμου.
ιβ) Τέλος, προβλέπεται ότι στις διατάξεις του νέου νόμου υπάγεται πλέον άμεσα και
το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Δείτε και κατεβάστε το πλήρες κείμενο εδώ: